+46735059294

Familjehem 
Göteborgs Stad

Rekryterings- och informationskampanj

Göteborgs Stad är alltid på jakt efter jourhem, familjehem, stödfamiljer och kontaktpersoner för barn och unga. Vår brief var att skapa en rekryteringskampanj som får fler att vilja ta ett uppdrag för Familjehem Göteborgs Stad. Vi skulle också öka medvetenheten och den grundläggande förståelsen i vad ett familjehem är och vem som kan ansöka.

Kampanjidé

Många tror att familjehem behöver vara en kärnfamilj, bo på landet eller ta med barnen på storslagna utflykter. Denna attityd behövde vi förändra, eftersom det ett barn mest av allt behöver är trygghet, lugn och stabilitet. En vanlig tråkig vardag. Genom ”Dela din vardag” byggde vi en kampanj med lågdramatisk storytelling, utifrån helt vanliga situationer i en familjs vardagsliv. En mackfrukost, fredagsmys i soffan och lovdagar inomhus.
Bli familjehem och dela din vardag 
I Göteborg finns många barn och ungdomar som av olika anledningar inte kan bo med sina föräldrar. Därför söker vi nu fler trygga vuxna som kan erbjuda en vardag med lite extra omtanke och kärlek. För någon kan just din vardag vara det bästa som finns.

Målet var ambitiöst satt till att öka antal anmälningar under kampanjperioden med 50%. Men vår kampanj skapade en ökning av sökande familjehem med hela 130%. 

Utomhustavla familjehem Spårvagnsreklam för Familjehem Göteborgs Stad Annons för Familjehem Göteborgs Stad Banner för familjehem Göteborgs Stad

Kolla in fler av mina projekt för Göteborgs Stad, som Kretslopp och vatten eller Gårdstensbostäder.